24.02.2015

evinize kimin yerleşmesini isterdiniz?

Bundan herhalde yirmi yıl sonra -belki de daha kısa- geriye baktığımızda bu yaşadığımız günlerin bile güzel olduğunu düşüneceğiz muhtemelen. Çünkü ya yaşadığımız topraklar Pakistan gibi aşırı dinci, baskıcı ve teröre destek verdiği için "drone"lar tarafından bombalanan; yaşamanın zul olduğu bir Sünni İslam devletine dönüşümünü tamamlamış olacak ya da eski Yugoslavya'da olduğu gibi bir sabah kalktığımızda komşumuzun kanımızı dökmek için kapımıza dayandığı bir mezarlık olacak. Hangisi olacağını bilemem, hangisinde hayatta (daha doğrusu daha uzun süre hayatta) kalacağım hakkında zerre tahminde de bulunamam.

Bu noktada tek yapabileceğim proaktif davranmak. Mesela akıbetini bilemeyeceğim bir çocuğun doğumuna önayak olmamak; ülkede taşınamaz bir mülk, yatırım vs gibi işe girmemek; olabildiğince kök salmamak; evde kedi bile beslememek ilk aklıma gelenler. Arada Yeni Zelanda filan gibi ülkelerin göçmenlik şartlarına bakıyorum ama bir yandan da dördüncü sınıf vatandaş olmak bu saatten sonra zor geliyor; ha "ileride bir göçmen kampında yaşamak daha mı kolay gelecek?" diye sorarsanız da verecek cevabım yok. Bu hafta ecnebi bir firmadan haber bekliyorum bir de, bakarsınız olur ve dışarıda bir yerlere kapağı atma şansım olur.

O zaman yazımı bir okuma bir de dinleme önerisiyle kapatayım:

Kitap için

Müzik için

3 yorum:

Sadece C. dedi ki...

Eskiden her firsatta daha sik gel diyen ailem, simdilerde aman gitmekle iyi ettin der oldu :( Gitmek de aklin kaldiktan sonra cozum degil ki..

hirondelle dedi ki...

gitmek zorunda kalmak da bambaşka bir deneyim olsa gerek

.::Sinan AYHAN::. dedi ki...

Eskiden...

Babam henüz doktorlar tarafından öldürülmeden, babaannem henüz alzheimer olmamışken, 1 arabaya 7 kişi sığabiliyorken gittiğimiz pikniklerde babam 1 hafta öncesinden arkadaşlarıyla piknik yapılacak yere arkadaşlarıyla gidip bir rakı sofrası kurar, ortamın aileyle piknik yapmaya uygun olup olmadığına bakar, ertesi hafta aile eşrafını götürürdü.

Şimdi çocukların ileride yaşayabilecekleri toprakları keşfedebilmek için ben de keşiflere başlıyorum.

Önden gidip bir rakı sofrası kurup duruma baktıktan sonra çocukları eğitim-meğitim ayağına güvenli topraklara göndermeyi planlıyorum.