1.04.2009

ntv tarih


Uzun süredir aylık dergi alma alışkanlığım yok (cnbce dergi bu kapsam dışında, ay başında alıyorum bir günde okuyorum sonra aylık programı duruyor el altında). Daha önce 442 alırdım ama saçma sapan uygulamalar sonucunda kadro değişip derginin içi koftileşince bıraktım.
Sonra Ntv Tarih diye bir dergi çıktı. Yıllar önce Ntv Mag vardı beğenerek okurdum e bu referans gelince aklıma hemen aldım ilk sayısını. Bir de ilk sayılarını toplamayı severim dergilerin ileride değerleneceğini benim de o sayede zengin olacağımı düşünürüm. Mesela Roll'ün de ilk sayıları var elimde gün gelecek onları satıp şato alacağım kendime.
Neyse Ntv Tarih'in ilk sayısı beklediğim gibi çıkmadı açıkçası yine de aldım ikinci sayıyı. O sayıda dedim ki bu dergi güzel almak lazım sürekli. Oldukça ilginç konular hakkında güzel özet bilgi geçiyorlar, ilginizi çekerse üzerine okuma yapmak için ön bilgi sağlıyor. Mesela Hayri Kozanoğlu'nun yazdığı Ekonomik Kriz yazısını bu dönemde herkes okumalı. Bu ay üçüncü sayısı çıktı görür görmez aldım elbette. Kabul edeyim ki ikinci sayı kadar ilgimi çeken konu yok ama derginin yanında çıkan Kalan Müzik'ten çıkan Osmanlı Marşları CDsi için bile alınır bence dergi.
Bir de geçen sayı ile ilgili hatalarını düzelttikleri bir sayfa var. Orada şöyle bir düzeltme gördüm ki bol bol gülmeme neden oldu: "87. sayfada yer alan Cahillikler Tarihi bölümünde Noel Babayla ilgili yazının içinde 'peri fabrikası' ibaresi kullanılmıştır. Doğrusu 'perilerin çalıştığı oyuncak fabrikası' olacaktır. Noel Baba'dan, perilerden ve okurlarımızdan özür dileriz."

Hiç yorum yok: