14.07.2009

türk futbolunun ağırlık merkezi


Evet çok sıkıldığım için ofiste yukarıdaki haritaları yaptım. Birinci harita illere göre Türk futbolunun Süper Lig seviyesindeki yayılımını gösteriyor. İstanbul'un 5 Ankara'nın 3 takımı olduğu göz önüne alınırsa merkez noktası oldukça batıda oluyor. Akşamdan kalma olmasam oturur liseden kalma matematik-geometri bilgimle koordinat vs verip tam nereye düşüyor haritada bulurdum da üşendim açıkçası. Yapan olursa saygılarımı sunarım.

Asıl benim ilgimi çekip bu yazıya sürükleyen ikinci harita oldu. Tünel tarafında gören görmüştür Kasımpaşa ve Beşiktaş bayrakları arka arkaya sallanıyor İstiklal Caddesi'nde. O zaman jeton düştü, İstanbul takımlarının birbirlerine ne kadar yerleştiklerini fark ettim. Kasımpaşa'dan çık arabayla 10 dakikada İnönü'desin. Barbaros Bulvarı'ndan bir o kadar da gidersen Ali Sami Yen. Saraçoğlu karşı yakada Atatürk Olimpiyat Tekirdağ tarafında.

Kulüp binalarının çoğu stada yakın olsa da (TFF'nin sitesinde yazan adresler haritaya yansıtılmıştır) İBB ve Galatasaray ayrı düşmüş durumda bu konuda. Hele Galatasaray da Hasnun Galip Sokağı bildirmiş olsa federasyona düşün sen o zaman komşuluk ilişkisini.

Tamam yazdım aklıma geleni; bu kadar yeter. İş yapıyormuş gibi yapayım biraz da...

Hiç yorum yok: