20.07.2009

yıllardan sonra yollardan sonra şarkılar söylüyor çocuklar

Yeni Türkü ile tanışmam 1984 senesini bulur; evet ben 5 yaşından beri Yeni Türkü dinliyorum ulan! Sarıkamış'ta Akdeniz Akdeniz'in plağı çalardı bütün gün. Ben de bağıra çağıra Maskeli Baloyu söylerdim. Sarıkamış'tan güzergah Bursa'ya çevrilince Yeni Türkü kasetleri çalınmaya devam etti peder sağolsun: Günebakan, Dünyanın Kapıları, Yeşilmişik, Vira Vira ve Aşk Yeniden... Aşk Yeniden ile birlikte ben yeniden keşfettim Yeni Türkü'yü. Yaşın bu işlerden anlar hale gelmesinin de katkısı vardı elbet. Haris Aleksio'nun Ta Tragoudia Tis Harulas isimli hayatta dinlediğim en güzel albümler top 5'inde yer alan albümün eve girmesiyle Akdeniz Akdeniz'e tekrar dönüp her gün Aşk Yeniden'e kadar dinledim albümlerini yıllarca. Bu dönemde Buğdayın Türküsü isimli bir de yasaklanan albümleri olduğunu öğrendik; aradık taradık bulamadık...
Bilinçli bir Yeni Türkü dinleyici olup albümlerini alıp konserlerine gitmeye başladıktan sonra Yeni Türkü Süper Baba dizi müzikleri, Rumeli Hisarı Konseri (ki Buğdayın Türküsü'nden de şarkılar vardır) ve Külhani Şarkıları yayınladı ve dağıldı. Her ne kadar Derya Köroğlu yeni bir ekip kurup bir de albüm çıkardıysa da yıllarca eskinin ekmeğini yemek dışında bir şey yapmadı benim gözümde.
Ben hala Yeni Türkü dinlemeye devam ettim ama yeni ekibi Yeni Türkü saymadığımdan hiçbir konserine gitmedim. Çıkardıkları albümü de almadım zaten. Bu arada Yeni Türkü'yü benden bile çok seven bir dostum sayesinde Buğdayın Türküsü geçti elime, iş yerinde çok sevdiğim şarkıların sözlerinde imzası olan Turgay Fişekçi ile tanışıp ayak üstü sohbet edip kiraz bile yedim.
Bu kadar boş laf yeter: Yeni Türkü 30 Yılın Türküsü konserini duyduğum ilk gece heyecandan uyuyamadım. Düşünün 30 yıllık hayatımın 25 yılının fon müziğini oluşturan grup ilk günden beri katkıda bulunanları toplayacaktı; bir nevi reunion... Önce 20 yıllık dostum, birlikte grubun şarkılarını hatmedip konserlerine gittiğimiz dostumu aradım "gel lan İstanbul'a" diye, iş güç vs sayıkladı. Sonra Buğdayın Türküsü'nü tedarik eden Yeni Türküdaşım'a ulaştım, önemli bir şahsiyet olduğundan davetiyesi varmış zaten, bana da ayarlamaya çalışıp başarılı olamayınca "sen başının çaresine bak" dedi.
Gelelim bu geceye: Zerrin Atakan, Selim Atakan, Derya Köroğlu üçlüsünün Buğdayın Türküsü'nün söylemesi, Tuncer Tercan'ın sesinden Öldükten Sonrayı dinlemek, sahnede Zerrin Atakan'ı görmek, Akdeniz Akdeniz kadrosunun Yılmaz Peşrev'i çalması, en sevdiğim Yeni Türkü kadrosu Derya Köroğlu-Murat Buket-Cengiz Onural-Fuat Oburoğlu dörtlüsünü belki de son defa sahnede görmek, ilk yıllara ait fotoğraflar, Haris Aleksiou'nun muhteşem sesi ve son olarak 30 yıl boyunca bir şekilde katkıda bulunmuş olanların sahneye çıkması ve şarkı söylemesi... Bunları gördüm/duydum ya ölsem de gam yemem artık. Keşke beni onlarla tanıştıran da görebilseydi.
Hayatımdaki bir sayfayı kapattım herhalde o sebeple mutluyum. Son olarak gelelim konserde yer alan isimlere ve şarkılara: Selim Atakan, Derya Köroğlu, Zerrin Atakan, Eftal Küçük, Tuğrul Bayrak, Tuncer Tercan, Murat Buket, Fuat Oburoğlu, Cengiz Onural, Erkin Hadimoğlu, Fatih Ahıskalı, Furkan Bilgi, Serdar Barçın, İsmail Soyberk, Haris Aleksiou, Murathan Mungan, Yaşar Miraç, Meral Özbek, Lale Müldür, Yıldırım Türker, Turgay Fişekçi. Keşke Muammer Ketencoğlu da olsaydı...
Buğdayın Türküsü: Buğdayın Türküsü, Sardunyaya Ağıt, Sonbahardan Çizgiler
Akdeniz Akdeniz: Telli Telli, Çember, Yılmaz Peşrev, İstersen Hiç Başlamasın, Maskeli Balo, Öldükten Sonra, Gurbete Kaçacağım
Günebakan: Günebakan, Olmasa Mektubun, Rüzgar, Başka Türlü Birşey
Dünyanın Kapıları: Dönmek, Göç Yolları, Resim
Yeşilmişik: Yeşilmişik, Açelya, Destina, Yağmurun Elleri, Fırtına
Vira Vira: Vira Vira, Deliler
Aşk Yeniden: Aşk Yeniden, Yedikule
Süper Baba Dizi Müzikleri: Bana Bir Masal Anlat Baba
Külhani Şarkılar: Cevriye, Telgrafın Telleri
Yeni: Nakka

Hiç yorum yok: