20.08.2009

c'est arrivé près de chez vous


Dün hasta bir şekilde evde yatarken ne zamandır film izlemediğim aklıma geldi ve bekleyenler arasından bunu buldum. A Clockwork Orange kadar olmasa da rahatsız edici ama bir yandan da ondan daha tehlikeli.

Öncelikle filmin künyesinden bahsedelim: 1992 yapımı Belçika filmi. 3 arkadaş yazıp, yönetir ve oynar (Rèmy Belvaux, Andrè Bonzel, Benoit Poelvoorde). Güya bir seri katil ile ilgili belgesel çeker 2 genç sinemacı. Başrolde Benoit Poelvoorde olmak üzere herkes o kadar iyi oynuyor ki bir an düşünüyorsunuz "lan gerçek mi bunlar?" diye. Adam katil ama şiir yazıyor, konservatuara gitmiş falan ve zınk diye sosyal konutlarda kullanılan kırmızı tuğlalar hakkında konuşmaya başlıyor. Önce izleyici olan gençler yavaş yavaş katılıyor Ben'e ve sonları da bir oluyor zaten.

Şimdi fark ettim ne yazarsam yazayım bir şekilde spoiler olacak. O sebeple oturun seyredin. Ben kestim yorum falan yazmayı.

Hiç yorum yok: