20.11.2009

gezelim görelim-13: pişirelim

Seyahat yazıları serisine bu son yazıyla ara verelim. Siem Reap'te kaldığım yerin yemek kursuna gideyim dedim nasıl olsa zaman çok diye. Soldan başlayalım yaptıklarımıza:

1. Kabak çorbası: Soğan, bal kabağı, havuçları ince ince kesip tavuklarla birlikte kaynayan tencereye koyuyoruz. Tavuk bulyon, hindistan cevizi sütü, çok az şeker ekleyip 10 dakika pişiriyoruz. Sonra ortaya çıkan malzemeyi blendırdan geçiriyoruz.

2. Loc Lac: Leziz bir Khmer yemeği. Etleri ince ince kesip domates, soğan ve salatalıklarla birlikte pişiriyoruz.

3. Hindistan cevizli süt: Adı üstünde. Kaynayan suya önce ne olduğunu bilmediğim yuvarlak küçük nişastamsı şeyleri, 5 dakika sonra muzları, hindistancevizi sütünü, şekerini ve bir tutam tuzunu katıyoruz.

Bunları yaptıktan sonra "al ye" dediler. Tıka basa yedim, hesabı istedim ve sadece içtiklerimin parasının yazıldığını gördüm. "Kurs parası?" diye sorunca "bizden" dediler. Mutlu ve şişko bir şekilde masadan kalktım.

Hiç yorum yok: