17.05.2010

ivan ergiç part two


Blogda pek futbol yazmıyorum, gereksiz polemiklere girmemek için. O az da olsa yazdıklarım sayesinde şimdi günün anlam ve önemine dair yazabilirim gönül rahatlığıyla.

Futbol sahasının çim kokusu ve yeşiliyle Bursa Atatürk Stadı'nda tanıştığımı yazmıştım. Van Basten'in, Rijkaard'ın, Bosman'ın olduğu Ajax maçına haftaiçi peder bey çalıştığından gidemedim ama Tanju Samsunspor formasıyla golü attığında hemen önümdeydi, hala hatırlarım. Erhan-Simoviç hatasıyla gelen golü, rahmetli Fenerbahçeli Kayhan'ın zımbasını, Nejat Biyediç'i, Beyhan'ı, Taygun'u da... Volkan Spor'dan alınan formaya 10 numara dikilmesini gören rahmetlinin müdahalesiyle Galatasaraylı oldum velakin. Sonra basketbola gönül verince de hemen yandaki Atatürk Spor Salonu'nda kah Tofaş kah Oyak maçlarına abone oldum; dönemin nice yıldızını canlı canlı izledim (Grifith, Rivers, Bazareviç, Rogers, Harun, Orhun, Turner ve diğerleri ayrı bir yazının konusu).

Hatta stadın çimlerinde 19 Mayıs törenine katılıp danaburnu denilen canavarlarla tanışmış, salonun da parkelerinde top zıplatmıştım. Bursa dönemi kapandı...

İvan Ergiç'i de sezon başında yazmıştım. "Bu bir tesadüf değil. Babam eskiden sosyalist parti üyesiydi. Ortodoks bir Marksisti. Her şeyi sisteme bağlamak yerine bana insan olmayı öğretti. Dolayısıyla, Karl Marx'ı babamdan öğrendim. Ve Marx, daha 150 yıl önce, kapitalizmin çelişkilerini görmüş ve paranın dünyaya zarar verdiğini anlamıştı. Para, futbola da zarar veriyor. Ben de konformist bir futbolcu olmak istemiyorum. Marx, kapitalizmin çok fazla çelişki barındırdığını, insanın özünün yok olduğunu, mutlak bir yabancılaşma yaşadığını yazmıştı. Ve bu konuda haklı." diyebilen, maç sonu röportajını kısa sürede Türkçe verebilen bir topçu. Siem Reap'te karşılaştığım Basel fanatiği Tanja'nın "saygı duyulması gerekir" dediği biri. Takım değil adam tutanların haberi olsun demiştim, Türk futbolunda çok önemli bir kırılma yaşatan takımın benim gözümde en değerli üyesidir attığı gollerden, verdiği paslardan bağımsız olarak.

Neyse, takım stada girdi; tarihe tanıklık edeyim...

Hiç yorum yok: