16.05.2009

big brother izliyor el salla


Perşembe günü uçaktan inip eve geldim, eski bir arkadaşımla buluşmak için hemen hazırlanıp evden çıktım. Bomonti Karakolu'nun önünden geçerken kaldırımda dikilen 2 polisten birisi "bir kimliğe bakabilir miyiz?" diye sordu. Ben de yol yorgunluğu ve sıcağın etkisiyle cüzdandan ehliyeti gösterip yoluma devam ettim. Aynı polis arkadaş "bir kimlik numarasına baksın arkadaş" diyerek arkasında elinde bir pos cihazıyla duran arkadaşı gösterdi. Hala işe uyanmamış biri olarak önce arkadaşların yeni bir cihazı denediğini düşündüm sonra da hem yoklama kaçaklığımın GBT'de bulunup bulunmadığını merak ettiğim hem de Tayland'da kaybettiğim nüfus cüzdanımın başıma bela açıp açmadığını merak ettiğim için ehliyeti ilgili memura verdim. Elbette ki temiz çıkıp yoluma devam ettim. Bu akşama kadar iki çömez memurun deneysel takıldığını düşünüyordum.

Akşam Sıdıka'ya uğramıştım, malum müşteriler arkadaşa dönüştüğü için orada ABD'li bir amcayla muhabbete başladık. Kendisi artık pasaport taşıdığını çünkü eskiden yabancılara kimlik sormayan polislerin bar ortamlarında kendisine de kimlik sormaya başladığını söyledi. Mekanın sahibesi de iş çıkışında polisin kimlik sormasından bıktığını belirtti.

Evet anlaşılan Büyük Bilader bizi izliyor, el sallamak lazım.


Not: Yahu öyle bir ahtapot yedim ki anlatamam. Allah razı olsun.

Hiç yorum yok: